تصويرسازي براي بزرگسال


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید تنها وبلاگ آموزشي اصول تصويرسازي براي هنرجويان گرافيك و تصويرساز اميدوارم مورد استفاده هنرجويان جوان قرارگرفته باشد. ليلا رخشي قاضياني بابيش از بيست سال سابقه هنري در هنرها تجسمي وفعاليت در زمينه گرافيك ، نقاشي ، عكاسي ، تصويرسازي شركت در جشنواره و برپايي نمايشگاه انفرادي و گروهي دررشت ، اراك ، تهران






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
122

آمار مطالب

:: کل مطالب : 110
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 1
:: بازدید ماه : 13
:: بازدید سال : 84
:: بازدید کلی : 5802

RSS

Powered By
loxblog.Com

اصول تصويرسازي

تصويرسازي براي بزرگسال
یک شنبه 9 اسفند 1394 ساعت 12:16 | بازدید : 3311 | نوشته ‌شده به دست ليلارخشي قاضياني | ( نظرات )

با ورود صنعت چاپ به ايران ، تصويرسازي به صورت گوناگون با فن آوري جديد ، خود را تطبيق مي دهد و به كار مي آيد . نخستين تصويرسازي ها ، منطبق با امكانات چاپ هاي ابتدايي بود و خط در آن عنصر اصلي و مهم بصري به شمار مي رفت و در تصويرسازي مطبوعاتي تا مدت ها ، از رنگ استفاده نمي شد . از ويژگي هاي ارزشمند تصويرسازي در مطبوعات نخستين ، هماهنگي تصوير و نوشته هاي متن از لحاظ بصري است كه هم در مطبوعات قديم غرب و هم در روزنامه هاي چاپ سنگي ايران ، ديده مي شود . در نخستين مطبوعات ايران ، هنرمنداني مانند صنيع الملك ، ابوتراب و ميرزا موسي تصاوير ارزشمندي را هماهنگ با فضاي بصري روزنامه به وجود آوردند . رشد سريع راديو و تلويزيون در سالهاي پس از جنگ جهاني دوم و توسعه بيش از حد اين دو وسيله ارتباطي و امكان انتشار سريع و آني اخبار از طريق آنها ، عرصه را براي جولان خبري روزنامه تنگ كرد و مطبوعات بزرگ جهان براي جلوگيري از سقوط ، به چاره انديشي پرداختند . راهي كه روزنامه ها براي حفظ نفوذ و اعتبار خويش كسب كردند . استفاده هرچه بيشتر از تصوير و كنك گرفتن از رنگ همراه با سرعت زياد در چاپ ونيز توزيع بود .

در نيمه دوم قرن بيستم كه زمان هجوم اطلاعات گوناگون است ، تصاوير ، فقط يك توصيف كننده ساده اخبار نبودند . بلكه خود نيز انديشه ها و مفاهيم را القا مي كردند . به اين ترتيب : مفهوم ذهني ، واقعيتي ملموس شد و به عنوان يك عنصر ساختاري در آثار هنري به كار برده شد . از آن پس طراح كه از تخيل تصويري برخوردار بود ، وظيفه تفسير و تاويل متن نويسنده را به عهده گرفت . اين موج جديد به طراح امكان داد كه به ساختن طرح هايي محدود براي يك متن ، به خلق فضاي  جديد براي متحد ساختن كلام و تصوير بپردازد . اين امر سبب شد تا سبك ها وتكنيك هاي شخصي نيز در طراحي گرافيك توسعه يابد مرزهاي پيشين ميان هنرهاي زيبا و اطلاع رساني تصويري عاميانه ، برداشته شود . درك پيام تصوير ، پديده اي انديشگرانه است و حتي ساده ترين تصاوير نيز از ديدگاه فرهنگ هاي گوناگون به شيوه هاي متفاوت مورد تفسير قرار مي گيرند . چشم آنچه را مي خواهد ببيند ، برمي گزيند ، ولي تصوير بيش از آن كه به شيوه اي فيزيكي خوانده شود ، به گونه اي ذهني درك مي شود . براي آن كه تصويري توانايي برقراري ارتباط را داشته باشد ، بايد متناسب با زمينه هاي فرهنگي ، اجتماعي ، طبقاتي ، فيزيولوژيك و ... گيرنده پيام خويش باشد تا او بتواند بامتن و پيام تصوير ارتباط برقرار كند وبه بيان ديگر ، آن را بخواند . انسان در سال هاي دور و قبل از به وجود آمدن وسايل ارتباطي مانند نوشته و خط،ازطريق تصورو تجسم و مصوركردن مفاهيم بصري ارتباط برقرار مي كرد . سپس وسايل ارتباطي نگارش ، يعني الفبا ابداع و عالمگير شد . اكنون نيز براثر تحولات جديد ارتباطي ، انسان بارديگر مانند گذشته علاقه مند است كه از طريق امكانات تصويري ، بهتر و سريع تر عمل كند و بين روش هاي مختلف آن فنون سنتي تصويرسازي ، امكانات بي شمار عكاسي و استفاده از نرم افزارهاي رايانه اي نيز مرز خاصي وجود ندارد و در تصويرسازي معاصر براي نشريات ، تمام اين لمكانات به كار گرفته مي شود .

 

                                                  

                                             اثر ليلا رخشي قاضياني تصويرسازي براي بزرگسال

                                                  شعر جمعه فروغ فرخزاد تكنيك پاستل روغني



144
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: